Veelgestelde vragen

Hier vind je een overzicht van alle ‘veelgestelde vragen’ onderverdeeld in rubrieken. Staat je vraag er niet tussen? Laat ons dat dan weten door middel van het formulier. Wij proberen alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

Algemeen

  • Kan ik me inschrijven als nieuwe patiënt?

    Ja, dat kan wanneer je binnen 15 minuten rijden van de praktijk woont. Je kunt je inschrijven via de website

  • Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?

    Voor patiënten die regelmatig controles nodig hebben zijn wij een samenwerking aangegaan met het bedrijf Viduet. Samen met hen zorgen wij ervoor dat uw afspraak tijdig plaatsvindt en goed voorbereid is. Zij sturen u namens onze praktijk e-mailberichten. Zo’n bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Voor ons is het heel fijn als u aan zo’n verzoek gehoor geeft.

  • Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?

    Open Safari. Ga naar de site van je huisarts. Tik onderin (bij de iPad bovenin) op de Deelknop. ... Tik op 'Zet op beginscherm'. Tik eventueel op de naam van de site en typ een andere naam. Tik op 'Voeg toe'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.

  • Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?

    Open de browser Chrome. Ga naar de website van je huisarts. Tik rechtsboven op een pictogram met drie stipjes. Tik op 'Toevoegen aan startscherm'. Geef de site een herkenbare titel of laat de standaardbenaming staan. Tik op 'Toevoegen > Toevoegen'. Het icoon van de site staat nu op het startscherm.

  • Hoe vraag ik mijn herhaalmedicatie aan?

    We willen je vriendelijk verzoeken om dit via ons portaal te doen. Dat voorkomt fouten en scheelt ons veel tijd die we kunnen gebruiken om betere zorg te leveren.

  • Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?

    Uitslag van een onderzoek krijg je via het portaal tenzij dat anders is afgesproken met de huisarts. Je ontvangt een mail zodra de uitslag bekend is. De huisarts zal een toelichting schrijven bij de uitslag.

Werkwijze

  • Waarom kan ik niet gewoon 's ochtends naar de praktijk komen en in de wachtkamer wachten tot ik aan de beurt ben?

    In onze praktijk hebben wij gekozen voor een nieuwe manier van werken waarbij we patiënten minder willen laten wachten. Door zelf via de site een afspraak te maken met de huisarts, hoef je niet onnodig te wachten en ook je verhaal niet eerst aan een assistent te vertellen en vervolgens nog een keer aan de huisarts. Dit is fijner voor jou als patiënt en voor ons als huisarts.

  • Ik wil graag urine/ langs brengen voor onderzoek, wanneer kan dat?

    Urine kan je inleveren in het witte kistje wat op de kast tegenover onze kamer staat. Noteer je naam en geboortedatum op het potje en zet het potje in een gesloten plastic zakje in de witte box. Stuur een mail naar info@havendokters.nl dat je urine hebt neergezet. Zodra wij het hebben nagekeken bellen we je over de uitslag. Naast de witte box staan nieuwe potjes die je mee mag nemen voor een volgende keer.

  • Ik moet ontlasting, urine of ander materiaal langs brengen voor een kweekje, wanneer kan dat?

    Je kunt dit materiaal inleveren in de ochtend, zodat het tussendemiddag opgehaald kan worden door de koerier van Certe. Je kunt het inleveren in de box van Certe op de kast tegenover onze kamer. Stuur een mail naar info@havendokters.nl zodat wij weten dat je iets inlevert. Dan kunnen wij de koerier van Certe bellen.

Portaal

  • Wat heb ik nodig om gebruik te maken van het patiëntenportaal?

    Je hebt een persoonlijk e-mailadres en een Nederlands 06-nummer nodig. Ook voor kinderen adviseren we om een eigen e-mailadres aan te maken. Indien je nog geen inloggegevens hebt, geef je gegevens door in het formulier onderaan deze pagina of bel dan naar de praktijk om deze aan te vragen.

Afspraak maken

  • Moet ik een afspraak maken met de huisarts?

    Als je twijfelt, raden we je aan om eerst op thuisarts.nl te kijken. De informatie op deze site is opgesteld door huisartsen. Hier staan dus betrouwbare informatie en adviezen.

  • Hoe kan ik een telefonische afspraak maken?

    Je kunt eenvoudig een telefonische afspraak maken via de website. Je kiest zelf het moment dat jou het beste uitkomt. Op het gekozen moment zal de praktijk contact met je opnemen.

Staat je vraag er niet tussen?

Stel je vraag dan met het onderstaande formulier en wij antwoorden zo spoedig mogelijk. LET OP! Dit formulier is NIET bedoeld voor medische vragen, alleen voor praktische vragen. Voor medische vragen kun je onder "contact" een afspraak maken of een e-consult aanvragen.

    Praktijkinformatie

    Havendokters zit gevestigd in fysiotherapiepraktijk AFP in kamer 7.

    In het gebouw werken naast de fysiotherapeuten van AFP ook andere paramedici zoals: psycholoog Sieneke Venema, diëtistenpraktijk AVS en  orthomoleculair werkende dietiste Dieuwke van der Veen, psychosociaal therapeute Leyla Sever en medisch pedicure Henriette Vorenkamp. Door onder 1 dak te zitten, zijn de lijnen kort en kunnen we makkelijk samenwerken.

     

    Havendokters
    Openingstijden
    Maandag08:00 t/m 17:00
    Dinsdag08:00 t/m 17:00
    Woensdag08:00 t/m 17:00
    Donderdag08:00 t/m 17:00
    Vrijdag08:00 t/m 17:00
    ZaterdagGesloten
    ZondagGesloten
    Volg ons